Només 9 jugadors amb 3 victòries!
Avui ha estat la primera ronda “normal” d’aquesta quarantena edició de l’obert internacional.
Un cop passada la jornada inaugural on alguns jugadors van arribar tot just per començar la partida i un cop realitzat el Gran Prix d’Andorra d’ahir en el que una part dels jugadors del torneig hi van prendre part, avui han disposat d’un matí lliure per fer turisme o per preparar tranquil·lament la partida de la tarda.
Pels primers taulers hem tingut moltes partides interessants així que esperem que tots aquells que les han seguit per alguna de les plataformes on-line hagin gaudit de la retransmissió.
Per cert, us recordem també que podeu seguir les dues streamers que estan retransmeten cada dia les seves partides pels seus canals de Twitch. Dit sigui de pas ambdues han guanyat avui als seus rivals que eren teòricament superiors per ELO. Els enllaços a les seves retransmissions són:
Abans de començar la ronda hi havia amb dos punts un ampli grup de 26 jugadors, per tant 13 partides on es jugava per sumar una tercera victòria consecutiva. Després de la ronda només 9 jugadors han pogut aconseguir aquest objectiu.
Així el lideratge del torneig està compartit entre els següents jugadors ordenats segons el seu rànquing: GM Evgeny Romanov (MKD), GM Edouard Romain (FRA), GM Julen Arizmendi (ESP), GM Omar Almeida (CUB), IM Kirk Ghazarian (USA), IM Pere Garriga (ESP), GM Arthur Kogan (ISR), GM Josep Manuel López (ESP) i IM Robert Baskin (GER).
L’emparellament de demà promet, i ben segur que tindrem una tarda interessant ja que els jugadors aniran a la recerca d’un nou punt que els pugui mantenir al capdavant.
Segur que troben a faltar algun nom important en aquest grup ja que just els u i dos del rànquing no han pogut guanyar havent de conformar-se amb taules.
El gran mestre xilè i vigent Campió Iberoamericà (Panamà 2023), Cristóbal Henriquez ha signat les taules amb les peces negres enfront el mestre internacional georgià Giorgi Sibashvili. La partida ha estat sempre molt igualada fins que en el mig joc avançat les blanques han guanyat un peó, però aquest era insuficient per obtenir avantatge degut a l’activitat de les peces negres. En les darreres simplificacions s’ha arribat a un final de dames on cap jugador podia lluitar per la victòria.
A la partida entre el gran mestre Aleksandr Shimanov i el mestre FIDE Panagiotis Hristodoulou ha passat quelcom similar. El jugador grec amb les negres també ha pogut compensar el peó de desavantatge amb l’activitat de les seves peces i l’empat s’ha signat en un final on la presència d’alfils de diferent color limitava les possibilitats d’endur-se el punt.
Amb dos punt i mig el grup perseguidor és força ampli amb 12 jugadors. Aquí cal assenyalar les taules de la WGM Shri B Savitha (IND) davant el GM Alexander Cuartas (COL), el MF català Llàtzer Bru enfront el IM Juraj Druska (SVK) i també la victòria del també català Pau Salvador Moya que després de les taules d’ahir davant un mestre internacional avui ha guanyat al mestre FIDE espanyol Sergio Trigo.
Pel que fa als jugadors andorrans avui els germans Ribera no han pogut puntuar i es queden amb dos punts. És cert que han tingut dues partides molt complicades davant dos grans mestres amb les peces negres.
En Josep Mª ha perdut enfront Josep Manuel López (ESP) en una partida sense gaire història ja que ha passat per alt un tema tàctic temàtic a l’obertura que li ha fet perdre un peó i s’ha quedat sense opcions.
En Serni ha obtingut el mateix resultat davant Omar Almeida (CUB). En una posició inferior ha trobat un bon recurs arribant a un final amb qualitat de menys però amb molt bones opcions de taules gràcies a la estructura de peons. Malauradament no ha trobat el millor pla defensiu i el seu rival ha trobat la manera d’endur-se la victòria.
També amb dos punts tenim els FM Daniel Gómez i Raül Garcia juntament amb el CM Cristofer Luke. A continuació, amb 1½, Marc González, Manuel Cabarcos i Josep Mª Montraveta.
Demà ronda a les 16:00 hores i tot just abans es realitzarà el primer sorteig dels premis econòmics de ChessDrop. Recordeu que poden participar totes les partides de l’open jugades a les tres primeres rondes i que s’hagin compartit amb el #andorraopen2024. Molta sort a tots!












